2013. május 19., vasárnap

Citromos-mákos keksz

Hozzávalók:
  • 100 g darált mák,
  • 40 g zabkorpa,
  • 60 g liszt,
  • 60 g vaj,
  • 50 g cukor,
  • 1 citrom héja,
  • fél citrom leve,
  • fél csomag sütőpor,
  • csipet só.

Elkészítés:
  1. A száraz összetevőket jól keverjük össze.
  2. Rakjuk hozzá a citromhéjat és a vajat, majd gyúrjuk jól össze. Ha nem állna egybe, akkor rakjuk hozzá a fél citrom levét (nekem aprócska citrom volt).
  3. Hagyhatjuk hűtőben állni kb. fél órát, és akkor simán ki is tudjuk nyújtani. Ha nem teszünk így, akkor kezünkkel kis golyókat formázunk, majd összelapítjuk őket, és így rakjuk a tepsibe. Nekem utóbbi módszerrel 22 közepes darab sikerült.
  4. Kb. tíz perc alatt megsülnek.

Imádom a mákot, a kekszet... kell ennél több? (1 darabban olyan 56 kalória van.) Irtó finom, irtó ropogós, irtó addiktív - de hát én a mákot egyébként is imádom... meg a kekszet is...

2 megjegyzés:

  1. tegnap megcsináltam, kicsit továbbdiétásítva (vaj helyett 40 g kókuszzsír+1 deci tej, és cukor helyett eritrit), és jelentem, így is isteni:) jó kis recept, ki voltam már éhezve valami übermákosra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlik! :) Igen, azóta én is kókuszzsírral csinálnám, és cukor helyett is valami mást raknék bele. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...